vliegtuigtetris en suikerstuiters - Reisverslag uit Osaka, Japan van Siebrand Anna - WaarBenJij.nu vliegtuigtetris en suikerstuiters - Reisverslag uit Osaka, Japan van Siebrand Anna - WaarBenJij.nu

vliegtuigtetris en suikerstuiters

Door: anna

Blijf op de hoogte en volg Siebrand

25 Augustus 2015 | Japan, Osaka


Oké, voor Siebrand is dit natuurlijk Japan deel 2. Maar voor ons samen is het deel 1, dus geen gezeur!

Op dit moment hangen (zitten kun je dit namelijk niet noemen) wij op het bed in onze hotelkamer allebei vastberaden om pas op een 'normale'' tijd te gaan slapen, terwijl we omstebeurt inkakken.

We hadden net het idee om naar een winkelplein hier in de buurt te gaan en dan wat te gaan eten. Dat plan hebben we twee stappen buiten de deur laten varen toen onze paraplu zo'n beetje wegwaaide!

In plaats daarvan zijn we even bij het kleine supermarktje onderin het hotel geweest om wat suiker te scoren! (zie foto) Siebrand heeft (heel saai!!) mini kitkats gekocht en ik iets bizar zoets. Het ruikt als die ouderwetse hubbabubba kauwgom en de textuur heeft daar ook wel iets van weg, maar volgens mij zijn het toch een soort van winegumachtige dingen.






Nu we allebei weer wat suiker in ons systeem hebben maar even terug naar het verhaal waar het hier eigenlijk om ging! De reis naar Japan!

Na vrijdag en zaterdag supergezellige afscheidsfeestjes te hebben gehad (bedankt nog iedereen!!) hebben we zondag het huis opgeruimd en ingepakt. De volgende ochtend was het tijd om te gaan!

Op Schiphol ontmoeten we nog even beide moeders ontmoet, die ons uit kwamen zwaaien (zie foto 2, ook profielfoto). We waren wat vroeg, dus nadat we door de beveiliging heen waren hadden we nog een uur om bij de gate te hangen.

Toen we eenmaal mochten instappen was ik nogal verbaasd door hoe groot en modern het vliegtuig was (de laatste keer dat ik in zo'n groot vliegtuig zat was toen ik naar New York ging en toen hadden ze volgens mij nog geen beeldschermen in elke stoel?)

Het eerste deel van de reis ging prima, Siebrand en ik zaten allebei lekker series/films te kijken, het eten was best oké en dankzij de economy comfort seats hadden we allebei genoeg beenruimte. Maar toen gingen de lichten uit en was het tijd om te gaan slapen!!

Doordat we ongeveer rond 15 uur vertrokken was slaaptijd rond 19 uur, en waren we (of ik in elk geval) nog echt niet moe. Dus terwijl Siebrand onderuit zakte heb ik nog 'Shaun the sheep' de film gekeken (hilarische 'kinder'film). Toen ik besloot dat ik ook maar eens moest gaan slapen volgde wat ik alleen maar kan beschrijven als een ongeveer 6 uur durend potje vliegtuigtetris!

Wat is vliegtuigtetris? Nou, dat gaat als volgt:
Je hebt een rij van 4 stoelen waar 3 mensen op zitten, namelijk Siebrand, ik en een anonieme buurman. Aangezien er 1 extra stoel over was besloten Sieb en ik daar gebruik van te maken. De buurman vond dat prima. MAAR 3 vliegtuigstoelen voor 2 mensen is helemaal niet zoveel ruimte!
Dus ontstonden de volgende situaties:
-Ik met mijn voeten in het zooivakje van de stoel schuin links van mij, Siebrand plat over 2.5 stoel met zijn hoofd op mijn schoot, terwijl ik probeer mijn ellebogen niet zijn gezicht te planten.
-Siebrand opgekruld over 2 stoelen terwijl ik zover mogelijk naar beneden uitzak op mijn stoel (en de voet in mijn zij voor lief neem)
-ik opgekruld over 2.5 stoel met mijn hoofd op Siebrands been terwijl hij alle pogingen tot slaap opgeeft
-etc

Vliegtuigtetris... Vast hilarisch om te zien, maar niet goed voor je slaap.
We hebben denk ik allebei zo'n 2 uur geslapen in dutjes van 15 tot 30 minuten.

Ondanks ons slaapgebrek en verstoorde eetritme (ontbijten terwijl het voor je gevoel 2 uur 's nachts is blijft iets mafs) zijn we dus veilig aangekomen in Kusatsu.

De eerste twee nachten zitten we in het Boston Plaza hotel, daarna kunnen we ons tijdelijke appartementje in!!

  • 25 Augustus 2015 - 10:31

    Constance:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.

    Geweldig dat ik jullie op deze site kan volgen.
    Wanneer wij naar Indonesië, Lombok, gaan wordt er ook elke dag een verslagje geschreven.

    Leuk dat ik nu ook weet hoe jullie vliegtuigtitris werkt, wellicht iets voor mijn reis naar Indonesië.Haha
    Net jullie hotel via Google bekeken. Ziet er modern uit.

    Hoop dat jullie goed slapen en morgen.

  • 25 Augustus 2015 - 10:35

    Kotka:

    Fijn om te lezen... en met Siebrand z'n lengte, kijk ik sowieso niet op van vliegtuigtetris ;)

  • 25 Augustus 2015 - 11:03

    Iris:

    Whoop! Fijn dat jullie het hebben overleefd, en volgende keer gewoon meer strekken, en minder Tetris! Hier waait het trouwens ook als een wilde ;-) Knuffel uit NL!

  • 25 Augustus 2015 - 11:39

    Marianne :

    Je schrijft nog steeds goed Anna. Blijven doen ! Woei zelfs je Senzplu weg Anna? Klacht indienen zou ik zeggen. Nog even en dan mogen jullie slapen. Kus

  • 25 Augustus 2015 - 12:59

    Wytske:

    Mooi beschreven Anna, ik heb genoten van je verhaal.

  • 25 Augustus 2015 - 16:23

    ANNE:

    Leuk te lezen Anna! Dank en eiwitrijk eten tegen die jetlag....xx

  • 25 Augustus 2015 - 21:22

    Nelleke:

    Heel leuk om jullie te volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Siebrand

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 7054

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 02 Oktober 2015

Japan deel 1

Landen bezocht: