dag 10/11/12 Kyoto weekend - Reisverslag uit Kusatsu, Japan van Siebrand Anna - WaarBenJij.nu dag 10/11/12 Kyoto weekend - Reisverslag uit Kusatsu, Japan van Siebrand Anna - WaarBenJij.nu

dag 10/11/12 Kyoto weekend

Door: anna

Blijf op de hoogte en volg Siebrand

06 September 2015 | Japan, Kusatsu

Vrijdag de 4e:
Siebrand kon lekker op tijd weg van zijn werk, wat goed uitkwam, want we hadden daadwerkelijk iets op de agenda staan!
Via de site meetup.com waren we erachter gekomen dat er elke vrijdag in Kyoto een internationale spellenavond was. Aangezien wij allebei wel van spelletjes houden leek het ons leuk om daar eens te gaan kijken.

Eenmaal aangekomen in Kyoto gingen we eerst wat eten. In het station van Kyoto zit ook een heel groot winkelcentrum en op de bovenste twee verdiepingen daarvan (verdieping 10 en 11) zitten restaurants. Op de 10e verdieping zitten de wat snellere en goedkope (ramen)restaurants. Daar waren we eerder al een keer geweest, dus het leek ons leuk om een keer wat op de 11e te eten.
Zoals bijna altijd het geval is hier was de kaart er alleen in het Japans, maar wel met een hoop plaatjes. Dus na een paar dingen vertaalt te hebben wezen Siebrand en ik gewoon maar iets aan op de kaart wat er volgens ons lekker uit zag.
Siebrand kreeg een heerlijke schaal met stukjes varkensvlees, rijst en nog wat lekkere dingetjes. Ik kreeg een heleboel verschillende schaaltjes met allemaal kleine hapjes, die bijna allemaal ook heel erg lekker waren. Bijna allemaal ja.. Eentje vond ik heel raar qua textuur (heel hard en rubberig). Siebrand proefde er ook wat van en hij dacht dat het een soort van groenten in een super pittig sausje waren. Ik dacht toch eerder een een soort vlees.
Toen we klaar waren met eten liepen we richting de lift, langs de etalage van het restaurant en daar zagen we het gerechtje.. (zie foto) Met Engelse vertaling!! Blijkbaar heb ik kabeljauw ingewanden gegeten!!
Ik zal eerlijk zeggen dat de gedachte me een tikje misselijk maakte, maar de rest van het eten was wel heel lekker.

Maar goed, inmiddels was het echt wel tijd om naar de internationale spellenavond te gaan. Daar aangekomen bleek het een Amerikaan te zijn die zijn eigen spellencafé had geopend in Kyoto. Het werd een heel gezellige avond waarbij er in veel verschillende talen werd gepraat (Japans, Engels, Nederlands en zelfs een mondje Duits) en ontzettend veel werd gelachen. Zeker iets om nog een keer te gaan doen!

Zaterdag de 5e:
Heerlijk uitgeslapen en toen naar Siebs oude stulpje getreint en gewandeld. Deels omdat ik graag wilde zien waar hij gezeten had en deels omdat we graag een keer samen wilden brunchen bij het koffie tentje waar hij me over vertelt had, de hand drip coffee (helaas onmogelijk te vinden op google =( )
Ik wou dat we foto's hadden genomen van het eten, maar we waren te druk bezig met genieten!!
We hadden een heerlijke portie lasagna, een rundvleeststoofpotje met daarop een soort soufflé ei (heel hoog gerezen en ongelovelijk fluffy), koffie, vruchtenijsthee en als toetje een soort van pancake met zoute room en wentelteefjes.

De wandeling terug naar het station ging wat minder soepel maar het was het zo zeker waard! Echt ontzettend jammer dat het relatief zo ver weg zit en dat het geen keten is..

Maar goed, het andere deel van onze dagplanning was om naar Omrock te gaan in Kyoto. (zie foto) Dit was iets wat Siebrand op zijn werk voorbij had zien komen, een soort van festivalmiddagje met allemaal amateurbandjes van Omronners. Dankzij google maps kwamen we op de goede plek aan. Wij twee deuren door en toen kwamen we in een klein, donker zaaltje.
Waar vervolgens een aantal bandjes en het publiek volkomen uit hun dak gingen. Zo ontzettend leuk om te zien! Bijna iedereen zag er echt keurig uit, maar ging vervolgens echt compleet los. Er waren verschillende bandjes met allemaal andere stijlen, van J-pop tot hardrock tot Billy Joel (zie foto's)

We gingen uiteindelijk stuiterend en een tikje doof (geen oordoppen mee) weer richting huis.

Zondag de 6e:
Vandaag was het tafel ophaaldag!! Yaaaay!
Dankzij eerdere ervaringen (zie vorige blog) hadden we vrij snel de tafel weer mee naar huis gesleept. Aangezien we allebei wel behoefte hadden aan een dagje thuis hebben we even snel boodschappen gedaan en de rest van de middag/avond doorgebracht met skypen met familie, anime kijken, bonnetjes declareren (Go Siebrand, go Siebrand!) en lekker nietsen.

Qua meubels zijn we hier nu wel compleet. We hebben een twee persoonsbed (of iets dat er op lijkt in elk geval) en een tafel en twee stoelen (zie foto).
Onze tijdelijke bank hebben we afgebroken, aangezien hij toch niet super lekker zat en hij de muur beschadigde. Het bed gebruiken we nu weer als kleding ophangplek en de dekens liggen nu onder de futons (eens kijken of we nog iets lekkerder slapen daardoor)

Update:
de handrip coffee heeft toch een website (http://www.hoshinocoffee.com/, wij hebben die dikke fluffy pannenkoeken gehad en dat gerecht helemaal rechts, de andere twee dingen staan er helaas niet op) en is een keten!! Hier zit er helaas geen in de buurt, maar in Kyoto zitten er 4.

• 06 September 2015 - 19:50

Anne:

Ik krijg hier honger van!!!

• 07 September 2015 - 06:33

Iris:

Nomnomnom :) en hoera voor spelletjesavonden en een tafel :)!!! Succes met de maandag daar. Knuffel!

• 07 September 2015 - 11:09

Anne Fluitman:

Haha dat wordt een mooie baard zo ondertussen Siebrand!

Eerste contacten met de buitenlandse community daar, leuk hoor. Ben benieuwd wat voor avondturen deze week jullie weer gaat brengen...