wandeloefeningen - Reisverslag uit Kusatsu, Japan van Siebrand Anna - WaarBenJij.nu wandeloefeningen - Reisverslag uit Kusatsu, Japan van Siebrand Anna - WaarBenJij.nu

wandeloefeningen

Door: anna

Blijf op de hoogte en volg Siebrand

28 Augustus 2015 | Japan, Kusatsu

Belangrijk: er komen even drie blogs achter elkaar aan, aangezien ik (nou ja, wij, maar het is toch voornamelijk mijn blog) te lui was om te typen! Dus ja, nu drie, aangezien ik merk dat we al snel veel vergeten!! Ik probeer ze zo kort mogelijk te houden in de hoop dat iemand ze nog alledrie leest ;-)

Dag 4 (Vrijdag 27):
– Eerste nacht in ons nieuwe appartementje. We hebben uiteindelijk op het wat hogere en zachtere zwarte bed geslapen, maar dat is toch wel errug krap!! Dus heeft Siebrand op zijn werk gevraag of we nog zo'n tweede bed zouden kunnen krijgen. Dat is na wat gelach en wat overleg (want Japan, dus het moet volgens de procedure) goedgekeurd. Maandag (31 augustus) komt ons derde bed en kunnen we hopelijk op een soort van 2 persoonsbed slapen!

Ik heb de belangrijkste dingen voor ons appartementje gekocht (een paar extra glazen (Siebrand had vorige keer overal 1tje van gekregen), een swiffer (bezem en blik is wat klein voor hier), kussens om te zorgen dat we in elk geval niet direct op de grond zitten, etc)

'S avonds hebben Siebrand en ik elkaar ontmoet op station Kusatsu, vanuit daar zijn we op zoek gegaan naar een omvormer voor thuis (we hebben namelijk een router bij ons, maar die doet het niet op de stroom hier!! (100 volt, waar wij 230 gebruiken (als ik het me goed herinner)). We hadden al eerder in Kyoto gekeken naar zoiets (toen we ook het koffieapparaat en de waterkoker kochten) maar toen kwamen we er niet helemaal uit. Siebrand heeft toen op zijn werk om advies gevraagd aan collega's en gewapend met tips (over wat moesten hebben) en twee winkels die het misschien hadden zijn we op weg gegaan.

Bij de eerste winkel hadden ze helaas niet wat wij zochten en omdat we honger hadden zijn we toen eerst maar wat gaan eten. Vlakbij station Kusatsu zit het winkelcentrum Kinetsu (soort van mega bijenkorf, ze hebben van alles en alles is duur!) en op de bovenste verdieping daarvan zitten een aantal restaurantjes.

Nou had ik die dag ook al gekeken wat we misschien van het weekend konden gaan doen en terwijl ik dat aan het doen was kwam ik toevallig ook een eettentje tegen dat zeer werd aangeraden. Toen we bij dat eettentje aankwamen moesten we even in de rij (dat is hier eigenlijk best normaal, in de rij staan voor je een restaurant binnen kan. Vertel ik later misschien nog wel een keer meer over)

Eenmaal binnen bestelden we direct (we hadden de kaart al gezien in de rij) en kregen we al snel deel 1 van ons eten. Dit was een schaaltje met daarin sesamzaadjes die je fijn moest malen. Eenmaal gemalen goot je daar dan wat van 1 van de 3 sauzen die op tafel stonden overheen en dan had je je sausje! Dit sausje gebruikte je om de stukjes vlees die we inmiddels hadden gekregen in te dopen. We kregen namelijk een rekje met daarop stukjes varkenvlees gefrituurd in panko kruimels (een soort paneermeel maar dan luchtiger). Daarnaast kregen we een soort heel fijngesneden witte kool, rijst en miso soep die je allemaal oneindig kon laten aanvullen. Het was echt superlekker! (zie foto)

Omdat we dus nog geen omvormer hadden zijn we daarna nog naar een Yamada-denki gelopen, dat lag een kwartiertje lopen vanaf het station. Helaas hadden ze daar ook niet wat we wilden.. Wel omvormers maar alleen de andere kant op, voor Japanners die Japanse apparaten in andere landen willen gebruiken.

Aangezien terug lopen naar het station, de trein pakken en naar huis lopen bijna even veel tijd kostte als gewoon rechtstreeks naar huis lopen hebben we dat maar gedaan.. We komen in elk geval geen beweging te kort!

• 02 September 2015 - 06:50

Iris:

Ok, honger in trein!!! Nomnomnoms!!